Partnerzy serwisu:
Przetargi

Kujawsko-pomorskie unieważniło przetarg na linie zelektryfikowane. Czy słusznie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Kujawsko-pomorskie unieważniło przetarg na linie zelektryfikowane. Czy słusznie?
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego unieważnił postępowanie na obsługę linii zelektryfikowanych od grudnia 2013 r. do grudnia 2015 r. Gdyby podpisano umowy, zabrakłoby środków na obsługę projektu „BiT-City”. Przynajmniej tak teraz twierdzą urzędnicy – oferty i tak są tańsze od wcześniejszych oczekiwań Urzędu Marszałkowskiego.

Decyzję swoją Urząd Marszałkowski ogłosił 25 stycznia br. Jak czytamy w uzasadnieniu, w przypadku podpisania umów województwo w latach 2013-2025 dysponowałoby kwotą 6.372.257,31 zł na przewozy kolejowe w ramach pozostałych zadań. Tymczasem zgodnie z założonym harmonogramem i rozkładem jazdy dla połączenia BiT-City, wynikającymi m.in. ze studium wykonalności projektu „Zakup taboru kolejowego dla Szybkiej Kolei Metropolitalnej BiT-City”, zamawiający musi dysponować środkami w wielkości 26.850.880,52 zł. Do tego pozostaje jeszcze konieczność sfinansowania przewozów na linii Grudziądz – granica województwa. Urząd Marszałkowski postanowił unieważnić postępowanie w związku z tym, że „ceny zawarte w złożonych ofertach znacznie przekraczają możliwości budżetowe zamawiającego”. 

Czy jednak na pewno urzędnicy wcześniej właściwie oszacowali koszty? Podpisując umowy na obsługę linii zelektryfikowanych, Urząd Marszałkowski musiałby zaciągnąć zobowiązania na kwotę ok. 85,9 mln zł. Tymczasem jak wynika z Zarządzenia nr 52/12 Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 18 września 2012 r. na temat tego przetargu, „zamawiający oszacował wartość zamówienia podstawowego na kwotę 95 550 000,00 zł brutto”. Taką kwotę zapisano w wieloletniej Prognozie Finansowej. Jak wynika z zestawienia tych dwóch liczb, złożone oferty są tańsze od wcześniejszych oczekiwań województwa.

Ogłoszony we wrześniu 2012 r. przetarg na obsługę linii zelektryfikowanych podzielono na trzy części. Arriva złożyła najtańszą ofertę dla pakietu toruńskiego i bydgoskiego, natomiast Przewozy Regionalne zaoferowały niższą cenę dla pakietu inowrocławskiego.

Pakiet A (pakiet toruński) obejmował przewozy na linii nr 18 Kutno – Piła Główna na odcinku od granicy z województwem łódzkim do Torunia oraz na linii nr 353 Poznań Wschód – Skandawa na odcinku od Torunia do granicy z województwem warmińsko-mazurskim. Wielkość pracy eksploatacyjnej wykonanej w ramach roku kalendarzowego ma być nie mniejsza niż 950 tys. pockm. Arriva oferowała cenę 10,38 zł brutto za pociągokilometr, natomiast Przewozy Regionalne – 13,29 zł.

W pakiecie B (pakiet bydgoski) znalazły się przewozy na linii nr 18 Kutno – Piła Główna na odcinku od Bydgoszczy do granicy z województwem wielkopolskim, a także na linii nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku od Bydgoszczy do granicy z województwem pomorskim. Pracę eksploatacyjną określono na poziomie nie mniejszym niż 730 tys. pockm. Arriva zaoferowała cenę 11,82 zł, natomiast PR-y – 12,49 zł brutto.

Pakiet C (pakiet inowrocławski) obejmował przewozy na linii nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku od Inowrocławia do Bydgoszczy oraz na linii nr 353 Poznań Wschód – Skandawa na odcinku od granicy z województwem wielkopolskim do Torunia. Praca eksploatacyjna miałaby wynieść nie mniej niż 710000 pockm. Arriva była skłonna realizować zadanie za 16,18 zł, natomiast PR-y taniej za 13,49 zł.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Arriva widzi perspektywy przed polskim rynkiem

Biznes

Jeszcze więcej Stadlerów GTW w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Jeszcze więcej Stadlerów GTW w Czechach [zdjęcia]

Michał Szymajda 16 kwietnia 2024

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Arriva widzi perspektywy przed polskim rynkiem

Biznes

Jeszcze więcej Stadlerów GTW w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Jeszcze więcej Stadlerów GTW w Czechach [zdjęcia]

Michał Szymajda 16 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5